Прочитайте предложенный текст: Price, along with product, place, and promotion, are the variables that the marketing manager controls. Pricing is extremely important since it so directly affects an organization`s sales and profits. Naturally, profit objectives will guide pricing decisions. The marketing manager has to decide whether to maximize profitsor establish a target return. A particular target might be a certain percentage return on sales or a certain percentage return on investment or, for a small family operation, the return might be a fixed dollar amount of profit to cover overhead and living expenses. With any objective, the time factor is crucial. What is an appropriate objective for the short-term may not be for the long-term and vice-versa. Marketers are concerned with all the factors affecting price, in order to keep their products from faring poorly in a widely variable atmosphere. Even in service areas such as passenger fares and freight rates, where detailed prices are printed and distributed, influences may cause fluctuation. The marketing manager knows that the costs of the separate elements of the marketing mix can be recovered by proper pricing. The cost of the product itself—the promotion and selling associated with it, the distribution expenses, and profit — are all directly related to price. Thus price knits together the elements of the marketing mix and pays for their respective contributions. The marketing manager must analyze and reconcile the various elements of those variables which influence price, and must then decide on an optimal price policy. The most fundamental part of any marketing analysis is the recognition of the competitive structure of the industry. Where there are many competitors offering the same type of product, price competition will be active. When there are great numbers of similar offerings, products tend to lose their individuality. Then differentia¬tion becomes difficult, and marketers have little discretionary power to influence prices. It is in this circumstance that marketers and mer¬chants alike look to sales techniques. Disposing of goods at reduced prices draws attention to the specific brand, in the hope that customers will continue to buy when prices return to "normal. "Выберите единственно правильный ответ на вопрос:
Pricing decisions are guided by …
Другие предметы Колледж Ценообразование иностранный язык профессиональная деятельность колледж обучение навыки коммуникация карьера языковая практика иностранный язык в профессии важность иностранного языка колледж и иностранный язык профессиональные навыки языковая подготовка профессиональная коммуникация роль иностранного языка Новый
Для того чтобы ответить на вопрос о том, чем руководствуются при принятии решений по ценообразованию, давайте внимательно проанализируем текст.
В тексте говорится о том, что цены являются одним из основных элементов маркетинга, наряду с продуктом, местом и продвижением. Упоминается, что цены напрямую влияют на продажи и прибыль организации. Также подчеркивается, что цели по прибыли будут направлять решения по ценообразованию. Это означает, что при установлении цен маркетинговый менеджер ориентируется на желаемую прибыль.
Теперь давайте рассмотрим варианты ответов:
Из приведенного анализа видно, что правильный ответ - это profit objectives, так как именно они направляют решения по ценообразованию, как указано в тексте.